W miniony czwartek (08.12) w siedzibie firmy Solaris pracownicy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oraz Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego wzięli udział w odbiorze technicznym wyprodukowanych dla naszego miasta „miękkich” hybryd.
Odbiór techniczny polegał przede wszystkim na sprawdzeniu, czy autobusy spełniają warunki zamówienia i są zgodne z zapisami umowy zawartej między miastem a producentem.
Jeszcze w grudniu 6 autobusów Solaris Urbino 12 Mild Hybrid pojawi się na terenie zajezdni MZK, a po przeszkoleniu kierowców i mechaników wyjadą na linie (co powinno nastąpić na początku przyszłego roku).
Piotrkowskie autobusy są całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w troje dwuskrzydłowych drzwi. Mogą przewieźć 90 pasażerów, w tym 33 na miejscach siedzących. Pojazdy wyposażone są m.in. w:
Jeszcze w grudniu 6 autobusów Solaris Urbino 12 Mild Hybrid pojawi się na terenie zajezdni MZK, a po przeszkoleniu kierowców i mechaników wyjadą na linie (co powinno nastąpić na początku przyszłego roku).
Piotrkowskie autobusy są całkowicie niskopodłogowe, wyposażone w troje dwuskrzydłowych drzwi. Mogą przewieźć 90 pasażerów, w tym 33 na miejscach siedzących. Pojazdy wyposażone są m.in. w:
- system odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy z góry z automatycznym doborem programu zmiany biegów w zależności od ukształtowania terenu i obciążenia;
- funkcję przyklęku uruchamianą przez kierowcę w czasie postoju, przy otwartych i zamkniętych drzwiach;
- klimatyzację kabiny kierowcy oraz przedziału pasażerskiego;
- automatyczny system wykrywania i gaszenia pożaru;
- ładowarki USB w przedziale pasażerskim;
- wydzielone miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy naprzeciwko II drzwi;
- tzw. „ciepły guzik” – zezwalający na otwieranie drzwi przez pasażerów podczas postoju na przystanku w przypadku pracy klimatyzacji lub ogrzewania (zapobieganie nagrzania lub schłodzenia autobusu);
- system informacji pasażerskiej, w skład którego wchodzą elektroniczne tablice kierunkowe, 2 wewnętrzne monitory LCD pokazujące trasę przejazdu oraz komunikaty i system głosowej zapowiedzi przystanków;
- monitoring przestrzeni pasażerskiej, kabiny kierowcy oraz obszaru przed czołem pojazdu, za pojazdem oraz prawego boku pojazdu.